Odredbama novog Zakona o obaveznom osiguranju u saobraćaju, u kategoriju obaveznih osiguranja uvedeno je osiguranje vlasnika vazduhoplova za štetu pričinjenu trećim licima i putnicima.
Obaveznim osiguranjem od odgovornosti vlasnika vazduhoplova osigurava se odgovonost za štetu pričinjenu trećim licima i putnicima upotrebom vazduhoplova usled:
Za vazduhoplove koji se ne koriste u komercijalne svrhe Ugovor o osiguranju se može zaključiti sa ili bez osiguravajućeg pokrića za štete pričinjene teretu i registrovanom prtljagu.
Ugovorom o osiguranju pokrivene su i štete zbog rizika rata i terorizma, osim za vazduhoplove kojima MTOM iznosi do 500kg, kod kojih Ugovor može biti zaključen sa ili bez pomenutog osiguravajućeg pokrića.
Ugovor o osiguranju može se zaključiti na određeno vreme ili za određeno putovanje.
Suma osiguranja predstavlja maksimalnu obavezu osiguravača po jednom štetnom događaju za štete nastale iz upotrebe vazduhoplova i iskazana je u SDR (specijalno pravo vučenja – obračunska jedinica koju određuje Međunarodni monetarni fond).
Najniža suma osiguranja ne može biti niža od:
Ukoliko se vazduhoplov ne koristi u komercijalne svrhe:
Osiguranjem nisu pokriveni gubici ili štete nastale u sledećim slučajevima:
Osiguravač je u obavezi da u roku od 14 (četrnaest) dana od dana prijema odštetnog zahteva utvrdi osnov i visinu istog, oštećenom dostavi obrazloženu ponudu za naknadu štete i izvrši isplatu.
Ukoliko odštetni zahtev nije potpun, osiguravač je u obavezi da se u roku od 8 (osam) dana od dana prijema istog obrati pisanim putem podnosiocu, sa zahtevom za kompletiranje dokumentacije.
Ukoliko osiguravač nije u mogućnosti da utvrdi osnov i visinu odštetnog zahteva u roku od 14 (četrnaest) dana, dužan je da iste utvrdi u roku od 45 (četrdeset pet) dana od prijema odštetnog zahteva za štetu na stvarima, a u roku od 90 (devedest) dana od dana prijema odštetnog zahteva za štetu na licima, i po istom dostavi obrazloženu ponudu, a u daljem roku od 14 (četrnaest) dana je u obavezi da isplati nakandu štete.
U slučaju da je ponuđena visina naknade štete manja od potraživanja oštećenog lica, osiguravač je dužan da izvrši isplatu nespornog dela svoje obaveze, koja isplata ne utiče na pravo na potraživanje spornog dela naknade.
U slučaju da osiguravač oceni da nema osnova za naknadu štete, u obavezi je da u roku od 8 (osam) dana od dana utvrđivanja nepostojanja osnova o tome pisanim putem, uz obrazloženje, obavesti oštećeno lice.
Osiguranik je dužan da:
Osiguranje od auto-odgovornosti,
auto-kasko osiguranje, osiguranje pomoći na putu.
Pogledajte našu ponudu putnih osiguranja za fizička i pravna lica
Osiguranje nepokretne i pokretne imovine fizičkih i pravnih lica od rizika: požara, provalne krađe…
U pitanju je kvalitetan, sveobuhvatan i cjenovno prihvatljiv paket osiguranja, na jedinstvenoj polisi, sa širokim spektrom.
Osiguranje robe u prevozu, osiguranje plovila i osiguranje vazduhoplova.
Nezgoda se ne može predvidjeti niti spriječiti, ali se mogu ublažiti njene posljedice zaključivanjem osiguranja od nezgode.
„Dunav osiguranje“ vam pruža zaštitu od odgovornosti prema trećim licima, kako opšte, tako i profesionalne odgovornosti i odgovornosti vezane za specifične djelatnosti.
Dunav osiguranje nudi osiguranje kredita, grupno osiguranje korisnika tekućih računa, kao i osiguranje finansijske zloupotrebe platne kartice.
Pogledajte našu ponudu osiguranja od različitih finansijskih gubitaka.
Osiguranjem pomoći na putu osiguravač obezbjeđuje osiguraniku 24 sata na dan.
Pod osiguranje produžene garancije za korištena vozila spada garancija za ispravan rad dijelova vozila.